Wednesday, July 10, 2013

Destinasi Saya...

Ya. Memang terlalu lama membiarkan blog ini sepi tanpa sebarang coretan. Apa nak buat, hidup memang terlalu sibuk. 24 jam itu rasa tak cukup. Rasa nak tambah lagi 24 jam. Tapi, rasanya kalau tambah pun, tetap tak akan cukup bukan?

Kalau hujung minggu pun belum tentu cuti. Nak buat macam mana, dah pilih kerjaya begini... jadi hadap sajalah selagi mampu. Agak-agak tak mampu, nak berhenti kerja, boleh takkk? Hehehehehe, selalu sangat dah terfikir, tapi kalau berhenti kerja... siapa nak bagi makan Shana oiii? So, sendiri kena ingatlahhh...

Lagipun, saya 'bernafsu besar'. Nak rumah besar. Nak kereta besar. Nak cuti-cuti luar negara... owh, cakap pasal bercuti... jam terus berdetik, saat berjalan, minit bergerak, jam berlalu... dari hari menjadi minggu, kemudiannya bulan... ya, tak lama lagi sedangkan apa saja persiapan belum saya buat... baik duit, stok kerja yang kena ada empatbelas ribu(nampak benar menipunya hehehehe)... dan kekuatan jiwa nak mintak cuti lama-lama... ya, saya paranoid sikit bab nak mintak cuti macam nak buat dosa pulakkk... sedangkan cuti itu milik kita... lebih lagi kerja macam saya, cuti yang dibagi dah sememangnya banyak... tambah cuti ganti kerja hujung minggu bertambah-tambah banyaknya. Sampai hujung tahun, dah tak tahu nak campak cuti-cuti itu ke mana...

Dulu-dulu, saya pejam mata sahaja kalau ada cuti 'terbakar' macam itu saja bila tarikh claim cuti tak diambil... tapi, sejak setahun dua ini memang saya mengaku berkira sikit. Setiap saat saya kira, darab & bahagi. Hak kita, kena tuntut... sebab kalau tak tuntut, tak ada siapa peduli. Tapi bila kita yang dituntut, ya silakannnn bersedia...

Aduhhh, apa saya merepek ini? Ingat tadi nak menulis soal lain, tetapi sekarang sudah lain pulakkk... apapun, insyaAllah hujung tahun ini saya ada agenda besar untuk diri sendiri... 



My next destination, insya-Allah...

No comments:

Post a Comment